Support | Elektronische beveiliging | Watchguard Security

Voor ons eindigt het verhaal zeker niet na de installatie van je alarminstallatie, systeem voor toegangscontrole, branddetectie of camerabewaking. Wij investeerden fors in de uitbouw van onze supportafdeling. Hier ben je welkom met alle vragen of problemen. Wanneer mogelijke ondersteunt deze je telefonisch of met een beveiligde online verbinding. Indien noodzakelijk komt een servicemedewerker binnen de vereiste termijn ter plaatse. Mogelijk vind je hieronder al een antwoord op je vraag. Je kan hier ook alle handleidingen van onze installaties downloaden.

SUPPORT

Bekijk hier de vragen die we het meeste krijgen en de antwoorden.

Alarm

Ik krijg bericht van de meldkamer dat er geen testsignaal werd ontvangen

Dit kan verschillende oorzaken hebben: 

  • In de meeste gevallen betreft het een (tijdelijke) storing van de telefoonlijn waarop het alarmsysteem is aangesloten. Neem contact met de bolftelefoonoperator om de lijn te laten controleren op fouten/storingen. 
  • De factuur van de telefoonlijn werd niet betaald waardoor er geen uitgaande oproepen meer mogelijk zijn. 
  • De modem / Bbox is uitgevallen. 
  • U bent veranderd van telefoonoperator en de nieuwe telefoonlijn is niet aangesloten aan het alarmsysteem, hiervoor dienen wij langs te komen. 

Oplossing: 

Indien de telefoonlijn terug in orde is kan u het systeem alarmsysteem inschakelen en een alarm veroorzaken, indien de meldkamer u contacteert is de doormelding terug OK, indien u geen oproep ontvangt van de meldkamer dienen wij langs te komen om te controleren wat er mis is. 

Lampje brand brandt nog op het klavier

Er is een branddetector in alarm gegaan en deze werd nog niet gereset. Als er geen aanwijzingen zijn waarom de detector in alarm ging kan u deze resetten via *7, indien er nog rook/damp aanwezig is dient u te wachten tot deze verdwenen is anders zal de rookmelder terug in alarm komen wanneer u deze tracht te resetten.

Ik wil een code toevoegen/schrappen

Indien u in bezit bent van de hoofdcode van het systeem kan u codes toevoegen/wijzigen/schrappen via *5, na het intoetsen van de hoofdcode vraagt het systeem om het gebruikersid van de te toe te voegen/te schrappen of te wijzigen code in te geven. Daarna kan u de code toevoegen of wijzigen door een nieuwe code in te toetsen. Een code verwijderen doet u door 4 of 6 (afhankelijk van de lengte van de code) op de toets annuleren te drukken. Het menu code wijzigen kan u verlaten door op de # toets te drukken.

Ik wil een contactpersoon bij de meldkamer toevoegen/schrappen

Hiervoor neemt u best contact met ons op zodat we dit kunnen doorgeven aan de meldkamer.

Mijn alarm is afgegaan en er staat service vereist op het klavier
Mijn alarm is afgegaan zonder reden terwijl het niet ingeschakeld was

Vermoedelijk is er een sabotagecontact geactiveerd. Is er iets gebeurd in de woning waarbij een kabel of detector geraakt of beschadigd zou kunnen zijn. Dit dient door ons ter plaatse gecontroleerd te worden.

Ik krijg melding van batterijfout

Het systeem heeft bij de zelfcontrole vastgesteld dat een of meerderen batterijen van het systeem niet meer voldoen. Hiervoor dienen wij ter plaatse te komen.

Er is een stroompanne en mijn klavier is beginnen piepen en stopt niet met piepen

Geef uw code in waarna het klavier stopt met piepen. Het lampje voeding (indien aanwezig – dit is afhankelijk van het type klavier) zal uitgaan, wanneer de stroompanne opgelost is zal het lampje voeding terug aangaan. Indien het lampje niet aangaat of knippert na de stroompanne dient u ons te contacteren.

Ik heb alarm gehad en moet bij thuiskomst het alarmsysteem uitschakelen

Dit is normaal, het alarmsysteem blijft ingeschakeld zolang u het niet uitschakeld

Ik kan mijn systeem niet inschakelen er staat niet gereed op het klavier

Een of meerdere zones zijn niet gesloten (een deur of raam is niet gesloten of er loopt nog iemand rond in de woning). Controleer of alle deuren en ramen gesloten zijn en dat er niemand meer rondloopt.  Indien het systeem dan nog “niet gereed” is is er vermoedelijk een contact of detector defect. U kan via *2 controleren welke zone dit is en deze blokkeren via de toets blokkage. U neemt best contact met ons op om deze zone te controleren.

Waarom is het alarm afgegaan

Dat kunnen we vanop afstand moeilijk bepalen en hangt van het type detector af. 

Een magneetcontact zou bijvoorbeeld geactiveerd kunnen worden door het openwaaien van een deur of raam of in uitzonderlijke gevallen het “leven” van de materialen waarop het contact geplaatst werd. 

Een bewegingsdetector zou bijvoorbeeld geactiveerd kunnen worden door een waaiend gordijn, een insect dat over een detector kruipt, ….

Op welk telefoonnummer is mijn alarmsysteem aangesloten

U neemt hiervoor best contact met ons op.

Heb ik een analoge telefoonlijn nodig om meldingen te kunnen krijgen van het alarmsysteem

Niet altijd, indien uw systeem geschikt is kan dit uitgerust worden met een zogenaamde app module waarmee het systeem aangesloten wordt op uw thuisnetwerk en welke u toelaat om het systeem te bedienen via uw smartphone. 

Indien uw systeem niet geschikt is en u een melding wil ontvangen van uw systeem (rechtstreeks of via meldkamer) is deze analoge lijn wel noodzakelijk

Hoe kan ik een zone tijdelijk uitschakelen

U kan dit doen door deze zone te blokkeren. Opgelet dit is telkens maar voor 1 cyclus (in- en weer uitschakelen) van het alarmsysteem.

Kunnen de huisdieren (hond/kat) binnen blijven wanneer ik het alarm inschakel

Er zijn pet detectoren verkrijgbaar, maar we adviseren om grote huisdieren (kat/hond/…) niet in de ruimtes te laten die bewaakt worden door bewegingsdetectoren.

Ik krijg steeds alarm van de buitendetectoren

Buitendetectoren zijn geplaatst in een “niet controleerbare omgeving” waardoor deze mogelijk iets gevoeliger zijn voor ongewenste alarmen. Deze alarmen kunnen eventueel ook veroorzaakt worden door grote planten, robotgrasmaaiers of grote dieren die zich bewegen in het detectieveld van de detector.

CCTV

Ik kan geen beelden meer zien op de applicatie (al dan niet in combinatie met een nieuwe modem)

Zijn er wijzigingen gebeurt aan het netwerk of is er een nieuwe modem router geplaatst. In dat geval is er mogelijk een probleem met de portforwarding en dient deze gecontroleerd te worden.

Hoe moet ik beelden opzoeken en opslaan op stick of harde schijf.

U kan voor de dahua opnametoestellen en beknopte handleiding downloaden via volgende link

Ik kan op een nieuwe PC de camerabeelden niet bekijken

Wenst u de beelden te bekijken via webbrowser of via een software? Indien u deze wenst te bekijken via software dient deze waarschijnlijk nog geinstalleerd en geconfigureerd te worden. Via onze supporttool kunnen wij u hiermee begeleiden vanop afstand. 

Indien u beelden bekijkt via webbrowser kan het zijn dat de nodige plugins niet geinstalleerd zijn of niet ondersteund worden. In de meeste gevallen kan u best met een recente internet explorer beelden bekijken.

Ik kan normaal beelden zien op meerdere monitoren, maar op een van de monitoren worden geen beelden meer weergegeven.

Is er eventueel ene kabel losgeraakt, of de voeding van de monitor uitgevallen.

Brand

Er is brandalarm en mijn sirenes blijven loeien

U kan de sirenes stoppen via de toets stilte of stop sirenes. 

Wanneer de aanleiding van de activering niet meer aanwezig is kan u het systeem resetten.

Het lampje storing brandt en ik kan dit niet resetten

Er doet zich een storing voor op het branddetectiesysteem waarvoor wij dienen langs te komen.

TEAMVIEWER TOOL

Klik op onderstaande knop voor onze teamviewer tool te downloaden

 

 

HANDLEIDINGEN

Download hieronder de meeste gebruikte handleidingen. U kan ze sorteren per categorie.