Problemen bij het bekijken van je camerabeelden als je Orange klant bent - Watchguard Security

Problemen bij het bekijken van je camerabeelden als je Orange klant bent

Momenteel ondervinden onze klanten die als provider Orange hebben moeilijkheden bij het bekijken van hun beelden. Dit is dan zowel voor mobiele telefoons als het 4G netwerk en PC.

Het probleem wordt door Orange zelf veroorzaakt bij de automatisch toegekende DNS-servers.

 

Dit probleem stellen we vast bij zowel mobile telefoons over het 4G netwerk als PC’s. Het probleem wordt veroorzaakt door de automatisch toegekende DNS servers bij Orange. Hiervoor zijn afhankelijk van het besturing systeem onderstaande workarounds mogelijk. Je kan ze hieronder terugvinden.

 

 

Workaround Android

Ga naar instellingen > verbindingen > meer verbindingsinstellingen > Privé-DNS > Vul hier “DNS.google” in > sla dit op en herstart uw telefoon.

 

 

Workaround Iphone

In iOS van Apple is het niet mogelijk de DNS instelling aan te passen, wel kan je hiervoor een App installeren die je toelaat via een VPN verbinding een andere DNS server te kiezen. Hiervoor zijn verschillende Apps beschikbaar in de App store zoals b.v. DNS-wisselaar. Let wel dat deze Apps meestal niet gratis zijn/blijven en we de goede werking niet kunnen garanderen met eventuele andere gebruikte Apps.

 

Workaround PC

In Windows kunt u bij de eigenschappen van uw netwerk verbinding de DNS server aanpassen.
Vul hier de DNS server van Google in 8.8.8.8