Support | Elektronische beveiliging | Watchguard Security

Voor ons eindigt het verhaal zeker niet na de installatie van je alarminstallatie, systeem voor toegangscontrole, branddetectie of camerabewaking. Wij investeerden fors in de uitbouw van onze supportafdeling. Hier ben je welkom met alle vragen of problemen. Wanneer mogelijke ondersteunt deze je telefonisch of met een beveiligde online verbinding. Indien noodzakelijk komt een servicemedewerker binnen de vereiste termijn ter plaatse. Mogelijk vind je hieronder al een antwoord op je vraag. Je kan hier ook alle handleidingen van onze installaties downloaden.

SUPPORT TOOL

Watchguard Security kan remote support bieden voor zowel servers, Android en iOS mobiele applicaties.

Klik op de onderstaande desbetreffende link en volg de instructies.

 

 

Windows / Mac

voor           Klik op het logo of hier om naar de supporttool te gaan

Android

Download de supporttool of scan op de QR code

iOS

    Download de supporttool of scan op de QR code

SUPPORT

Hoe contacteert u onze support?

  1. Bij voorkeur via email: support@watchguard-security.be
  2. Telefonisch: direct nummer support: +32 3 650 15 40
    1. Indien bezet spreek een voicemailbericht in, vermeld hoe en wanneer u het best te bereiken bent.
    2. Berichten worden chronologisch beluisterd en behandeld.

 

Bekijk hier de vragen die we het meeste krijgen en de antwoorden.

Alarm

Normale toestand van uw alarmsysteem

CS100-121 en Aritech 101

  • Status moet continu branden

AC800L-DL en 900-600 DL

  • voeding en gereed moeten continu branden
  • voeding knippert = batterijfout
  • voeding brand totaal niet = voedingsfout. Er is geen netspanning aanwezig

NX 4, NX 6 en NX 8

  • Voeding moet continu branden
  • voeding knippert = batterijfout
  • voeding brandt totaal niet = voedingsfout. Er is geen netspanning aanwezig

DS7090(I), DS7100 en DS7400

  • powerlichtje of status moeten continu branden. Als er een rood lichtje brand = fout
  • tamper = sabotage
  • klavier piept = code ingeven
  • alert = code # 7
Brand / gas / glas alarm resetten

Er is een brand, gas of glasbraak detector in alarm gegaan en deze werd nog niet gereset. Als er geen aanwijzingen zijn waarom de detector in alarm ging kan u deze resetten via onderstaande procedure afhankelijk van het type systeem dat u bezit. Indien er nog rook/damp aanwezig is dient u te wachten tot deze verdwenen is anders zal de rookmelder terug in alarm komen wanneer u deze tracht te resetten.

CS100-121 en Aritech 101

  • code + 7

AC800L-DL en 900-600 DL

  • 5 seconden op # drukken

NX 4, NX 6 en NX 8

  • druk * 7

DS7090(I), DS7100 en DS7400

  • klein knopje op de centrale of
  • code # 80 *
Er is een stroompanne en mijn klavier is beginnen piepen en stopt niet met piepen

Geef uw code in waarna het klavier stopt met piepen. Het lampje voeding (indien aanwezig – dit is afhankelijk van het type klavier) zal uitgaan, wanneer de stroompanne opgelost is zal het lampje voeding terug aangaan. Indien het lampje niet aangaat of knippert na de stroompanne dient u ons te contacteren.  Maak nu een afspraak via of

Heb ik een analoge telefoonlijn nodig om meldingen te kunnen krijgen van het alarmsysteem

Niet altijd, indien uw systeem geschikt is kan dit uitgerust worden met een zogenaamde app module waarmee het systeem aangesloten wordt op uw thuisnetwerk en welke u toelaat om het systeem te bedienen via uw smartphone. 

Indien uw systeem niet geschikt is en u een melding wil ontvangen van uw systeem (rechtstreeks of via meldkamer) is deze analoge lijn wel noodzakelijk

Hoe kan ik een zone tijdelijk uitschakelen

U kan dit doen door deze zone te blokkeren. Opgelet dit is telkens maar voor 1 cyclus (in- en weer uitschakelen) van het alarmsysteem.

CS100-121 en Aritech 101

  • code + zone uit
  • + nummer zone (1 cijfer) + tot of ged. beveiliging (altijd herhalen)

AC800L-DL en 900-600 DL

  • A bekijken welke zone
  • * zone (2 cijfers) * code
  • of meerdere zones *0104* code

NX 4, NX 6 en NX 8

  • blokkage + zone (2 cijfers) + blokkage + code

DS7090(I), DS7100 en DS7400

  • code # 9 zone (1 cijfer) + code
  • aanleggen
  • code # 9 * om zone weer bij te voegen
Ik heb alarm gehad en moet bij thuiskomst het alarmsysteem uitschakelen

Dit is normaal, het alarmsysteem blijft ingeschakeld zolang u het niet uitschakeld

Ik kan mijn systeem niet inschakelen er staat niet gereed op het klavier

Een of meerdere zones zijn niet gesloten (een deur of raam is niet gesloten of er loopt nog iemand rond in de woning). Controleer of alle deuren en ramen gesloten zijn en dat er niemand meer rondloopt.  Indien het systeem dan nog “niet gereed” is is er vermoedelijk een contact of detector defect. U kan via *2 controleren welke zone dit is en deze blokkeren via de toets blokkage. U neemt best contact met ons op om deze zone te controleren via   of

Ik krijg bericht van de meldkamer dat er geen testsignaal werd ontvangen

Dit kan verschillende oorzaken hebben: 

  • In de meeste gevallen betreft het een (tijdelijke) storing van de telefoonlijn waarop het alarmsysteem is aangesloten.  Best maakt u een alarm en verifieert met de meldkamer of dit is binnengekomen.
  • Is dit alarm niet binnengekomen bij de meldkamer zijn de mogelijke oorzaken:
    • De modem / Bbox is uitgevallen. 
    • U bent veranderd van telefoonoperator en de nieuwe telefoonlijn is niet aangesloten aan het alarmsysteem, hiervoor dienen wij langs te komen.  Maak nu een afspraak via of
    • De factuur van de telefoonlijn werd niet betaald waardoor er geen uitgaande oproepen meer mogelijk zijn. 

Oplossing: 

Gelieve contact te nemen met uw telefoonprovider voor controle van uw telefoonlijn.

Ik krijg melding van batterijfout

Het systeem heeft bij de zelfcontrole vastgesteld dat een of meerderen batterijen van het systeem niet meer voldoen. Hiervoor dienen wij ter plaatse te komen.  U kan ons nu contacteren via of

Ik krijg steeds alarm van de buitendetectoren

Buitendetectoren zijn geplaatst in een “niet controleerbare omgeving” waardoor deze mogelijk iets gevoeliger zijn voor ongewenste alarmen. Deze alarmen kunnen eventueel ook veroorzaakt worden door grote planten, robotgrasmaaiers of grote dieren die zich bewegen in het detectieveld van de detector.

Ik wil een code toevoegen/schrappen

CS100-121 en Aritech 101

  • 98888 2 # + nieuwe code
  • deze moet 5 cijfers zijn
  • ok = kort, k, lange toon

AC800L-DL en 900-600 DL

  • C 02 hoofdcode + nieuwe code

NX 4, NX 6 en NX 8

  • Indien u in bezit bent van de hoofdcode van het systeem kan u codes toevoegen/wijzigen/schrappen via *5, na het intoetsen van de hoofdcode vraagt het systeem om het gebruikers ID van de te toe te voegen/te schrappen of te wijzigen code in te geven. Daarna kan u de code toevoegen of wijzigen door een nieuwe code in te toetsen. Een code verwijderen doet u door 4 of 6 (afhankelijk van de lengte van de code) op de toets annuleren te drukken. Het menu code wijzigen kan u verlaten door op de # toets te drukken.

DS7090(I), DS7100 en DS7400

  • code # 0 + nr code wijzigen
  • ID 01 1 code max 5 cijfers #
  • bijboorbeeld code # 0 01 1 1234 #
Ik wil een contactpersoon bij de meldkamer toevoegen/schrappen

Hiervoor neemt u best contact met ons op zodat we dit kunnen doorgeven aan de meldkamer.  U kan ons nu contacteren via of

Ik wil mijn alarmsysteem inschakelen

CS100-121 en Aritech 101

  • code +totale beveiliging
  • code + gedeeltelijke beveiliging

AC800L-DL en 900-600 DL

  • code ingeven

NX 4, NX 6 en NX 8

  • code of afwezig = alles inschakelen
  • aanwezig = gedeeltelijk inschakelen

DS7090(I), DS7100 en DS7400

  • code # 1 = alles inschakelen
  • code #4, 5 of 6 = gedeeltelijk inschakelen
Ik wil mijn alarmsysteem uitschakelen

CS100-121 en Aritech 101

  • code ingeven

AC800L-DL en 900-600 DL

  • code ingeven

NX 4, NX 6 en NX 8

  • code ingeven

DS7090(I), DS7100 en DS7400

  • code # ingeven
Ik wil mijn alarmgeheugen resetten na een alarm

CS100-121 en Aritech 101

  • code + *

AC800L-DL en 900-600 DL

  • #

DS7090(I), DS7100 en DS7400

  • * zone knippert = systeem aan en af
Ik wil mijn laatste alarm opvragen

CS100-121 en Aritech 101

  • code + 3

AC800L-DL en 900-600 DL

  • C 98
  • 1ste code A
  • elke stap  A A A

NX 4, NX 6 en NX 8

  • * 3 = laatste alarm
  • * 90 hoofdcode met pijltjes het geheugen opvragen

DS7090(I), DS7100 en DS7400

  • code # 89 (na 10 seconden gaat het lichte uit)
  • anders * (reset)
Ik wil mijn deurbelfunctie in- of uitschakelen

CS100-121 en Aritech 101

  • code + 6

AC800L-DL en 900-600 DL

  • 5 seconden op 1 drukken

NX 4, NX 6 en NX 8

  • deurbel

DS7090(I), DS7100 en DS7400

  • code # 7
Klok herstellen

AC800L-DL, AC900-600 DL

C 97 code

NX 4, NX 6, NX 8

*97 code pijltjes om tijd en datum juist te zetten *

Kunnen de huisdieren (hond/kat) binnen blijven wanneer ik het alarm inschakel

Er zijn pet detectoren verkrijgbaar, maar we adviseren om grote huisdieren (kat/hond/…) niet in de ruimtes te laten die bewaakt worden door bewegingsdetectoren.

Lampje "status / power" knippert

CS100-121 en Aritech 101

  • code + 2: aflezen welk lichtje oplicht
  • uitleg staat achter het klepje van het klavier
    • 1 = 230V uitval
    • 2 = lage accu / zekering gesprongen
    • 3 = geen doormelding
    • 4 = epromfout
    • 5 = zonebewaking
    • 8 = sabotage

NX 4, NX 6 en NX 8

  • * 2 nazicht foutmeldingen

DS7090(I), DS7100 en DS7400

  • fout opzoeken = code # 87
  • fout uithalen = code # 87 *
    • 1 = 230V / uitval
    • 2 = lage accu
    • 3 = communicatiefout
    • 4 = fout centrale
    • 5 = fout centrale
Mijn alarm is afgegaan en er staat service vereist op het klavier
Mijn alarm is afgegaan zonder reden terwijl het niet ingeschakeld was

Vermoedelijk is er een sabotagecontact geactiveerd. Is er iets gebeurd in de woning waarbij een kabel of detector geraakt of beschadigd zou kunnen zijn. Dit dient door ons ter plaatse gecontroleerd te worden.  U kan ons nu contacteren via of

Mijn klavier piept

NX 4, NX 6, NX 8

Druk *2 voor nazicht van de foutmeldingen

DS7090(I), 7100 en 7400

Code ingeven

Waarom is het alarm afgegaan

Dat kunnen we vanop afstand moeilijk bepalen en hangt van het type detector af. 

Een magneetcontact zou bijvoorbeeld geactiveerd kunnen worden door het openwaaien van een deur of raam of in uitzonderlijke gevallen het “leven” van de materialen waarop het contact geplaatst werd. 

Een bewegingsdetector zou bijvoorbeeld geactiveerd kunnen worden door een waaiend gordijn, een insect dat over een detector kruipt, ….

Op welk telefoonnummer is mijn alarmsysteem aangesloten

U neemt hiervoor best contact met ons op.  Maak nu een afspraak via of

Sabotage / tamper melding resetten

Hiervoor dient U steeds contact op te nemen met ons.  Maak nu een afspraak via of

CCTV

Ik kan geen beelden meer zien op de applicatie (al dan niet in combinatie met een nieuwe modem)

Zijn er wijzigingen gebeurt aan het netwerk of is er een nieuwe modem router geplaatst. In dat geval is er mogelijk een probleem met de portforwarding en dient deze gecontroleerd te worden.  Maak nu een afspraak via of

Hoe moet ik beelden opzoeken en opslaan op stick of harde schijf.

U kan voor de dahua opnametoestellen en beknopte handleiding downloaden via de linken hieronder

Ik kan op een nieuwe PC de camerabeelden niet bekijken

Wenst u de beelden te bekijken via webbrowser of via een software? Indien u deze wenst te bekijken via software dient deze waarschijnlijk nog geinstalleerd en geconfigureerd te worden. Via onze supporttool kunnen wij u hiermee begeleiden vanop afstand. 

Indien u beelden bekijkt via webbrowser kan het zijn dat de nodige plugins niet geinstalleerd zijn of niet ondersteund worden. In de meeste gevallen kan u best met een recente internet explorer beelden bekijken.

Ik kan normaal beelden zien op meerdere monitoren, maar op een van de monitoren worden geen beelden meer weergegeven.

Is er eventueel ene kabel losgeraakt, of de voeding van de monitor uitgevallen.

Moet ik mijn camera's aangeven en hoe doe ik dat?

Wie moet zijn camera’s aangeven?

Iedereen die buiten zijn privéwoning camera’s plaatst.

Waar moet ik deze aangeven?

U kan deze aangeven via police on web    

Wanneer moet ik mijn camera’s aangeven?

  • Uiterlijk de dag vóór de ingebruikneming van de camera installatie.
  • U had deze vroeger reeds aangegeven via de CBPL?
  • Als u uw gegevens wil bijwerken moet u uw camera’s opnieuw aangeven op dit nieuwe web portaal.  Er is een overgangsperiode voorzien die loopt tot 25 mei 2020.
  • U dient uw aangifte jaarlijks te valideren en up-to-date te houden.
  • Tevens dient u een register aan te leggen inzake de beeldverwerkingsactiviteit.
  • Dit register moet, op aanvraag, ter beschikking worden gesteld van de Gegevensbeschermingautoriteit (vroeger de CBPL).
  • Dit register heeft een geschreven vorm en mag al dan niet elektronisch zijn.

Uitzondering

De burger die enkel in zijn eigen woning een bewakingscamera plaatst voor persoonlijke huishoudelijke doeleinden is vrijgesteld van de aangifteplicht , het beeldverwerkingsregister en het plaatsen van een pictogram.

Het stelt hem echter niet vrij om personen te filmen zonder hun toestemming.

Hoe aangifte doen?

ga naar  police on web   

                       

 

De aangifte is eenvoudig in te vullen.

Een zeer goede handleiding is te vinden op de website van besafe.

 

 

Update mobiele app Dahua

DMSS DahuaOnlangs is de mobiele app van Dahua vernieuwd. De oude app wordt niet verder ontwikkeld. Dit gaat over de volgende:

  • iDMSS voor iPhone toestellen
  • gDMSS voor Android toestellen

Dit betekent niet dat u deze niet meer kan gebruiken maar het is raadzaam toch reeds over te schakelen naar de nieuwe DMSS die voor beide platformen gelijk is.

U kan deze downloaden in de Appstore en bij Google Play.

Meer uitleg over hoe u deze overstap doet kan u op volgende link terugvinden.

Ik heb een iPhone en krijg sinds 31 maart 2021 geen push-berichten meer van mijn Dahua camerasysteem

Vanaf 31 maart 2021 ondersteunt de Aplle Push Notification (APN) service niet langer het oude binaire protocol. Hierdoor kan u momenteel geen berichten meer ontvangen vanuit de DMSS app van Dahua. U dient hiervoor een special update uit te voeren.

Lees hier hoe u dit kan doen.

Brand

Er is brandalarm en mijn sirenes blijven loeien

U kan de sirenes stoppen via de toets stilte of stop sirenes. 

Wanneer de aanleiding van de activering niet meer aanwezig is kan u het systeem resetten.

Het lampje storing brandt en ik kan dit niet resetten

Er doet zich een storing voor op het branddetectiesysteem waarvoor wij dienen langs te komen.  Maak nu een afspraak via of

HANDLEIDINGEN

Download hieronder de meeste gebruikte handleidingen. U kan ze sorteren per categorie.

Pictogram camerabewaking bestellen

Pictogram CCTVDe wet op de camerabewaking van 2007 stelt dat het plaatsen van een camera zonder duidelijke verwittiging strafbaar is. Elke bewakingscamera moet aangeduid worden met een bewakingscamerabord dat voldoet aan een aantal wettelijke normen. In geval van ANPR-camera’s wordt wettelijk verplicht een extra vermelding voorzien op het camerabord.

U kan deze hier bestellen waardoor u automatisch wordt doorverwezen naar onze fabrikant die deze volledig met uw gegevens op aluminium afgedrukt zal afleveren.  Indien u nog meer informatie wenst over het gebruik van de pictogrammen kan u ons altijd contacteren of verwijzen wij u door naar onze desbetreffende blog ‘pictogram camerabewaking’

Bestel nu je pictogram

Naar klantenzone

U komt terecht op een persoonlijke inlogpagina van ons CRM systeem.

 

 

 

 

 

Naar klantenzone